До Всесвітнього дня дитини, який світ відзначає 20 листопада , класний керівник 6-Б класу Бердянської Гімназії №7 “Меотида” провела важливий та інтерактивний урок на тему «Права дитини — це про мене!».
Метою заходу було не просто ознайомити дітей із сухими фактами Конвенції, а допомогти їм зрозуміти, де проходить межа між правами та звичайними бажаннями, і чому свобода неможлива без відповідальності.
Урок розпочався з позитивної ноти — вправи «Успіх сусіда», яка допомогла створити атмосферу довіри та підтримки. Але найцікавіше чекало попереду.
Вчитель запропонувала учням цікаву гру «Право чи бажання?». Шестикласники жваво обговорювали, чи є новий телефон правом, чи все ж таки бажанням, і чим це відрізняється від права на освіту чи відпочинок. Це допомогло дітям усвідомити, що права — це базові потреби, необхідні для повноцінного життя, а не примхи.
Щоб пояснити складні поняття простою мовою, класний керівник використала метафору «столу». Учні дізналися, що щасливе дитинство тримається на чотирьох «ніжках»-принципах:
Право на життя;
Право на захист;
Право на розвиток;
Право на участь.
Діти дійшли висновку: якщо прибрати хоча б одну «ніжку», стіл впаде — тобто гармонійний розвиток дитини стане неможливим.
Особливу увагу на уроці приділили тому, що права нерозривно пов'язані з обов'язками.
Під час роботи в групах учні розбирали реальні життєві кейси. Наприклад, чи можна вимагати обід однокласника, прикриваючись своїм «правом на їжу»? Клас дійшов єдиної думки: реалізація наших прав не повинна порушувати права інших.
Учні склали пари «Право — Обов’язок», зрозумівши, що:
Право на думку означає обов’язок слухати інших;
Право на освіту — це обов’язок навчатися і не заважати однокласникам.
На завершення уроку 6-Б клас створив «Спільний портрет прав». Виконуючи арт-вправу, діти обводили свої долоні на папері та вписували туди найважливіше для них право.
Цей символічний жест нагадав кожному учневі головну думку уроку: права та майбутнє — у наших руках, але й відповідальність за них лежить на нас.







Немає коментарів:
Дописати коментар